Fira 1 maj med Vänsterpartiet!

Du kan fira 1 maj hela dagen med Vänsterpartiet! Här kommer en sammanställning över dagens aktiviteter.

Vi ses i vimlet!

1 maj-frukost

Vår grannförening bjuder in till första maj-frukost! Från klockan 9.00 – ca 11.00. Plats: Kristallvägen 30 i Solberga. Buss 142 går både från Telefonplan och Älvsjö, hållplats Safirgränd, ca 5 min promenad
God frukost: För 20 :-! Betalas på plats. Anmälan: Görs till Emelie på 070-791 47 37 eller [email protected] senast dagen innan (helst), det vill säga måndagen den 30 april.
För barnen: Ansiktsmålning och lite övrigt demonstrationspyssel! För de som kan och vill åker vi sedan gemensamt till Medborgarplatsen för att demonstrera!

La mano – minnesstund för de Spanienfrivilligas kamp

På morgonen träffas vi vid La Mano (Katarinavägen 15, T-Slussen) kl 09.30 och minns de Spanienfrivilligas kamp för demokrati och mot fascismen. Många svenskar deltog och flera stupade i Spanien. Detta minns vi tillsammans med den breda svenska arbetarrörelsen. Jonas Sjöstedt talar för Vänsterpartiet (kl 9.55) och Nora Linnros för Ung Vänster (kl 10.05). Hela programmet hittar du i kalendariet här.

Demonstration

Klockan 13.00 kommer Sveriges största demonstrationståg i vanlig ordning att avgå från Medborgarplatsen via slussen mot Kungsträdgården. Samling och tal på Medborgarplatsen 12:00. Talare på Medborgarplatsen är Sandra Lindqvist (VSF), Karina Bråth (Ung Vänster) samt Karin Rågsjö och Håkan Jörnehed (V). För musiken står Kreti & Pleti. 14.00 när vi tagit oss till Kungsträdgården kommer det att spelas musik och bjudas på diverse exklusiva talare bland annat Jonas Sjöstedt, partiledare Vänsterpartiet, Ung Vänster Storstockholms nyvalda distriktsordförande Johanna Granbom, Jenny Bengtsson från Hotell- och restaurangfacket och Elin Melander (VSF). För musiken står Alexis Weak.

Läs mer om 1 maj i Stockholm här.

Vill du demonstrera tillsammans med andra i partiföreningen? Vi samlas utanför Burger King på Medborgarplatsen kl 12:00 och så slår vi följe i demonstrationståget.

Fest på kvällen!

Tidningsföreningen Norrskensflamman presenterar stolt (i samarbete med ABF Stockholm) årets 1 maj-fest.
– Kända och okända DJ:s spelar musik som bekräftar vår världsbild och livet.
– Kulturinslag av alla de slag på scen! (mer info kommer snart)
– Dricka i baren (Obs! Det finns ingen matservering, endast snacks)
Var: Stampen, Stora Nygatan 5, Gamla Stan. OBS! De har kollektivavtal!
När: 1 maj, 2012, kl. 19–01
Biljett: 30 kr (kan köpas vid Vänsterpartiets infobord i Kungsträdgården)

Dela den här sidan: